Jaki jest motocykl GASGAS EC 300? Poznaj opinię właścicieli tej rasowej endurówki!

INSPIRACJE

29/09/2022

Motocykl GASGAS EC 300

GASGAS EC 300 to bez wątpienia sprzęt stworzony z myślą o najtrudniejszych wyzwaniach terenowych. Sprzęt ten stanowi perfekcyjną broń do Hard Enduro m.in. dla Tadka Błażusiaka i Michaela Walknera, a także Dominika Olszowego. To właśnie za sterami tej pikantnej trzysetki wymienione trio rywalizuje w tegorocznym cyklu Mistrzostw Świata FIM Hard Enduro, ale 300-tkę od GASGAS spotkasz także w garażach Marcina Malczyka z Enduro Krzeszowice, topowego ridera polskiej sceny enduro Kacpra Baklarza, czy też zawodnika zespołu GASGAS-SKLEP.PL Oskara Kaczmarczyka. By przybliżyć Wam, czym dla Marcina, Kacpra i Oskara jest EC 300, postanowiliśmy zapytać ich o opinię!

 

KACPER BAKLARZ - TEN SPRZĘT DA SOBIE RADĘ W KAŻDYM TERENIE!

GASGAS EC 300 to świetny motocykl, który da sobie rade w każdym terenie! Odkąd zacząłem swoją przygodę z zawodami mieszałem dyscypliny, aby najskuteczniej się rozwijać. Problemem zawsze był motocykl, który ciężko było dobrać do każdego rodzaju zawodów. Rozwiązaniem tego problemu jest właśnie EC300. Świetnie pojeździmy nim na próbach enduro, torach motocrossowych, torach super enduro oraz w hard enduro. Silnik jest bardzo wytrzymały, co w połączeniu z dobrymi amortyzatorami gwarantuje niesamowitą zabawę. Ja w tym roku postawiłem na Mistrzostwa Europy Enduro gdzie startuję w klasie E3.

GASGAS spisuje się w takich zawodach rewelacyjnie. Długa i trudna dojazdówka bardzo męczy, ale dzięki EC 300 jest znacznie łatwiej i można zachować dużo sił na odcinki specjalne. A co na nich? Tam dwusuwowy GASGAS EC 300 jest chyba najbardziej uniwersalnym motocyklem. Można nim jechać bardzo szybko, czy to po piachu, czy po twardym terenie z kamieniami i korzeniami. Oczywiście do takich startów motocykl spersonalizowałem pod soje preferencje, ale baza GASGAS jest naprawdę bardzo solidna, daje wiele możliwości i zapewnia riderowi ogrom radochy.

Kacper Baklarz i motocykl GASGAS EC 300

MARCIN MALCZYK – W GARAŻU MAM WSZYSTKIE POJEMNOŚCI Z OFERTY GASGAS, ALE STAWIAM NA 300

Swoją opinię o GASGAS buduję jak właściciel szkółki enduro, w której ten motocykl pracuje niemal każdego dnia. Poza nim w garażu mam także wszystkie pozostałe pojemności, ale to on stanowi mój "daily". Motocykl GASGAS EC 300 to nie ma co ukrywać - mocny sprzęt. Byle rider nim nie pojedzie tzn. pojedzie, ale trzysetka nie toleruje błędów, przez co łatwo można zrobić sobie krzywdę. W myśl zasady - im większy motocykl, tym bardziej nas męczy.

Często ludzie, którzy korzystają z mojej wypożyczalni pytają się o ile EC 300 jest cięższy od EC 250, bo mają takie poczucie podczas jazdy. Waga obu maszyn jest niemal identyczna. To poczucie bierze się bezpośrednio z mocy. Mocniejszy motocykl bardziej przeraża i trudniej nad nim zapanować i jak się raz sparzysz, to za drugim razem już tak łatwo nie powtórzysz danego ćwiczenia. Buduje się blokada.

Jaki jednak jest GASGAS EC 300, gdy został dobrany do odpowiedniego ridera, czyli takiego, który już zdobył pewne doświadczenie w czasie szkoleń? Zacznę od zawieszenia. EC 300 jest wyposażony w komponenty WP. Co jednak go wyróżnia od pomarańczowego kuzyna, to mocowanie tylnego amortyzatora. Mamy tutaj do czynienia z systemem dźwigni tzw. link. W porównaniu do systemu PDS, który bardziej lubi latać, link dłużej przylega do podłoża. Nie mówię, że któreś rozwiązanie jest lepsze lub gorsze, ale mi bardziej odpowiada link. Każdy system ma sektory, w których ma mocniejsze strony.

Mechanik z serwisu GASGAS-SKLEP.PL - Tomek - i EC 300 w akcji

Jak to zrozumieć? Przykładowo, gdy mamy podjazd z poprzecznymi korzeniami lub innymi przeszkodami, to jadąc z linkiem w mniejszym stopniu podskakuje nam tylne koło, dzięki czemu mniej tracimy trakcję. A jak wiadomo, w Hard Enduro trakcja, to święty gral tej dyscypliny. Kiwaczka (inaczej link) wydłuża nam także skok tylnego amora, a także wpływa na niższą wysokość siedzenia od podłoża, co docenią niżsi riderzy.

Mocną stroną EC 300 jest także sprzęgło. Początkowo wiele osób obawiało się komponentu dostarczonego przez firmę Braktec - bo mało kto ją znał na polskim rynku - a pracuje naprawdę bardzo gładko i lekko. Tutaj warto nadmienić, że Braktec to uznana firma w świecie trialu, także zna się na rzeczy.

Motocykl technologicznie dopracowany jest super i każda kolejna generacja jest doskonalsza. Niektóre zmiany nie są rewolucyjne, a wręcz by można powiedzieć, że kosmetyczne, ale mają znaczący wpływ na ogólne odczucia z jazdy. GASGAS EC 300 zasługuje także na plus ze względu na swoją moc i to dostępną od najniższych obrotów. Jeżdżąc Hard Enduro nie potrzebujemy bardzo wysokich obrotów. Tutaj czasami większą robotę robi dół niż szalona góra.

Ale motocykl to nie tylko seryjna sztuka jaką można kupić w salonie. Jeśli ktoś na poważnie myśli o enduro, to musi liczyć się z tym, że to tak naprawdę dopiero początek. Kluczową rolę odgrywa tu personalizacja. Co to znaczy? Chodzi o dostosowanie motocykla do swoich potrzeb, a więc np. zamontowanie podwyższenia kierownicy czy kierownicy o innym kącie, zainstalowanie zapewniającego lepsze trzymanie poszycia siedzenia, montaż systemu bezdętkowego, a więc Tubliss lub mousse, dobór odpowiedniej opony, instalacja handbarów, regulacja, a nawet głębszy tuning zawieszenia pod własną wagę i wzrost. Nie można też zapomnieć o wiatraku chłodnicy, gdy zamierzamy katować sprzęt w Hard Enduro.

No jak widać - jest co robić, ale ważne, że są takie sklepy jak GASGAS-SKLEP.PL, gdzie znajdziecie oryginalny asortyment GASGAS do Waszych papryczek.

Na koniec zaproszenie. Jeżeli rozważasz zakup GASGAS EC 250, czy EC 300 i chcesz odpowiedzieć sobie na pytanie, który będzie do Ciebie bardziej pasował, to koniecznie wpadnij na szkolenie do nas, do Enduro Krzeszowice. Przejedziesz się na obu sztukach i sam ocenisz!

Marcin Malczyk (Enduro Krzeszowice) i GASGAS EC 300

OSKAR KACZMARCZYK – ZA MNĄ JUŻ 2 SEZONY NA GASGAS EC 300

Biało-czerwone enduro to moja broń od sezonu 2021, z którą zdołałem się już bardzo dobrze zapoznać i naprawdę polubić. Ze względu na zastosowanie z tyłu amortyzatora mocowanego do wahacza za pomocą systemu dźwigni, motocykl jest niższy o 1 cm w porównaniu do swojego pomarańczowego brata, co bardzo mi odpowiada. Silnik EC 300 to sprawdzona jednostka, którą charakteryzuje niezwykle liniowe oddawanie mocy. Jazda dwusuwem z wtryskiem paliwa ma w sobie coś z jazdy 4T.

Model EC 300 to sprzęt zdecydowanie dla zawodników, poszukujących motocykla do ścigania w najtrudniejszych wyścigach, którzy lubią (i potrafią) kręcić do wysokich obrotów. Ten motocykl robi to doskonale i oferuje bardzo dużą moc w górnym zakresie. Mniej doświadczeni jeźdźcy, dzięki spokojniejszemu dołowi EC 300, także odnajdą się za jego sterami, jednak, jeżeli nasze umiejętności jazdy w terenie nie są zbyt wysokie, to lepszym wyborem będzie mniejsza pojemność, czyli EC 250.

Mocną stroną enduro GASGAS są także hamulce. Zastosowane komponenty marki Braktec mają spore uznanie w trialu. GASGAS od lat korzysta z nich w modelach TXT. Jak się okazuje, w enduro Braktec także robi rewelacyjną robotę!

Oskar Kaczmarczyk z TEAM GASGAS-SKLEP.PL wraz ze swoim EC 300

Rozważasz zakup tego modelu? W takim razie koniecznie poznaj jego aktualną cenę w GASGAS-SKLEP.PL i zapytaj o atrakcyjne formy finansowania. Nasi doradcy są do Twojej dyspozycji!

KONTAKT: Paweł jastrzębski +48 664 949 121

Poprzedni artykuł W piątek i sobotę salon będzie zamknięty
Następny artykuł Zimowe godziny pracy w GASGAS-SKLEP Wojciechowicz
Search engine powered by ElasticSuite